Firma, Şirket ve şahısların ürettikleri veya ticaretini yaptıkları, Ürün ve hizmetler üzerinde veya işletmelerin unvanında ayırt edici unsur olarak kullanılan, sembol veya tanıtıcı işaretler olan sözcükler, kelimeler, harfler, logoların tek başına veya bunların kombinasyonundan oluşturulmuş işaretlerin Türk Patent ve Marka Kurumu (Türk Patent) nezdinde Marka tescil edilerek korunması ve belgelendirmesine marka tescili denir. Marka tescili yapılacak markaların önceden marka tescilli veya marka tescil başvurusu yapılmış markalarla benzerliğin olup olmadığı mutlaka araştırma ve sorgulama yapılmalıdır.
Erdoğan Marka Vekiliği Ofisi deneyimli ve uzman ekibi, müşteri odaklı hizmet anlayışıyla marka tescil başvuru işlemlerinde maksimum katkı sunmaktadır.
Öncelikle marka tescili için seçilen işaretlerin (kelime, logo veya her ikisinin kombinasyonu) marka tescil öncesi mutlaka yabancı dilde ki karşılıkları mutlaka araştırmalıdır.Marka tecil başvurusu yapılacak markanızın hem markalaşmaya uygunluğu hem de tescil kriterlerine uygunluğu kesinleştikten sonra kendiniz veya marka patent vekil firma aralığıyla marka tescil başvuru yapabilirsiniz.
Ayrıca sadece marka tescil başvuru öncesi bir kısım maliyetlerden kaçınmak için hatalı marka tescil başvuru yapılması halinde markaya yapılan yatırımlar heba olabileceği gibi, üçüncü taraflarca hukuki yaptırımlarla da karşı karşıya kalabilirsiniz.
Böyle bir tehlikenin ortaya çıkması halinde, maddi ve manevi kayıplar yüksek olacağından mutlaka konusunda uzman ve deneyimli marka vekillerinden destek almanızı öneriyoruz. Türk Patent ve Marka Kurumuna yapılan başvuruların daha başvuru aşamasında Türk Patent tarafından oldukça yüksek sayıda re’sen RED kararının verilmesi de bunu açık ve net ispatlamaktadır. Dolayısıyla marka tescil başvurusu yapmadan önce çalışacağınız marka vekilinden mutlaka başvuru öncesi gerekçeleriyle birlikte yazılı rapor almanızı öneririz.
Erdoğan Marka Vekilliği sadece başvuru hizmeti vermez, mutlaka başvuru öncesi ve sonrası tüm riskler ve çözümlerin olduğu yazılı raporlama yapmaktadır. Yani gerçek anlamda danışmanlık hizmeti verilmektedir. Riskli ve telafisi güç zararlara sebebiyet olabilecek başvuruları yapmamaya oldukça özen göstermekte hatta müvekkil riski üstlense bile bundan kaçınması için müvekkilini ikna eder. Dahası marka takibi yaptığımız müvekkillere ait markalara benzer başvuruların olması halinde sonuç alıcı ve müvekkilin yararına olması halinde üçüncü taraf marka başvuru yayın kararına da itiraz eder.