Marka İtirazı

Marka İtiraz işlemleri; Türk Patent ve Marka Kurumu’ na yapılan marka tescil başvuruların TÜRKPATENT tarafından ön inceleme sonucunda markalar bültenindeki yayın kararlarına, önceden tescilli marka sahiplerince çeşitli gerekçelerle yapılan itirazlar, bu itirazlara başvuru sahiplerince yapılan “itiraza karşı görüş” ve Türk Patent  tarafından verilen kararlara ve YİDK itirazlarını kapsamaktadır.

Marka İtiraz işlemlerinde sıklıkla çekişmeli markalar arasında karışıklık ve iltibas tehlikesi ele alınmaktadır.

Hemen şunu belirtmek gerekir ki TÜRKPATENT ilk ön incelemesinde başvuru yapılan marka ile önceden tescilli markalar arasında karışıklık ve iltibas tehlikesinin varlığını incelemez. Sadece başvuru yapılan marka ile önceki markalar arasında aynı veya ayniyet derecesinde markaların benzer olup olmadığını inceler ve ona göre karar vermektedir.

Karışıklık ve iltibas tehlikesi olmasına rağmen yayınlanan başvuruların Marka İzleme ve Takip yapılmaması ve itiraz edilmemesi halinde benzer marka tescil edilebilir.

Karışıklık ve iltibas 6769 Sınai Mülkiyet Kanunu’ nun (SMK) ilgili hükümlerince ancak üçüncü taraflarca itirazların olması halinde TÜRKPATENT tarafından incelenmekte ve karar verilmektedir. Dolayısıyla da markalar arasında çekişmeler de en çok iltibas ve karışıklık iddiası konu edinilmektedir.

Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından her ay iki adet markalar bülteni yayınlanmaktadır. Bü bültenlerde yayınlanan başvurulara, önceden tescilli marka sahiplerince iki ay içinde itiraz hakları bulunmaktadır.

Süresi içinde itiraz edilmemesi halinde tescil kesinleşmekte ve ancak önceki marka sahibi sadece dava yoluyla terkinini sağlayabilir. Dolayısıyla tescilli markaların takibi ve süresi içinde itirazlar daha düşük bütçe ile benzer markalar engellenebilir.

Erdoğan Marka Vekilliği olarak, Marka bülten yayınına karışıklık ve iltibas gerekçesiyle yapılan itirazlarda konuya hakim olunmasının yanı sıra maddi deliler, önceki Türk Patent Markalar Dairesi Başkanlığı ve YİDK  karar ve uygulamaları, Yargıtay içtihatları ve kabul görmüş ulusal ve uluslararası içtihat ve uygulamalarda hakim olmak gerektiğinden, bu konuda uzman ve deneyimli Erdoğan Marka Vekilliği’ni tercih etmenizi öneriyoruz.

Dahası mobil ve internet teknolojilerin hızla gelişmesi farklı dil, kültür ve algıların değişmesine ve hızlı bir şekilde özümsemesine de neden olduğundan önceki yıllardaki karışıklık ve iltibas gerekçeleriyle günümüz iltibas gerekçeleri elbette ki farklılık göstermektedir.

Kısaca marka itirazlarında mevcut Kanun, yönetmenlik,  ve uygulama ve içtihatlara olan hakimiyetin yanı sıra kültürel gelişmişlik, gözlem, araştırma ve inceleme yetenekler de oldukça önemli yer tutmaktadır.

Erdoğan Marka Vekilliği marka itirazı